الجمعة، 30 يوليو 2010

تخاريف (9) .. حلمت بيه


جرعة تفاؤل كدة ع السريع
يللا كل واحد يخطفله شفطة قبل ما تخلص

التخريفة التاسعة

انا عادة مش بحلم كتير
يعني ممكن اقعد 4 او 5 ايام
محلمش بحاجة خالص
و بعد الفترة دي لو حلمت
بتبقى يا حاجة حلوة اوي
يا وحشة اوي اوي
و الحمدلله .. المرة دي .. كان حلم
حلو اوي .. يجنن

مش هقولكم حلمت بمين
او بايه .. بس هقولكم على حاجة
انا بجد صحيت مستغربة منها
كنت مبسوطة جدا في الحلم دا
اوي اوي اوي .. بجد
كنت ماسكة في اللحظة اللي مبسوطة فيها بطريقة
و كأني عارفة اني في حلم
و كدة كدة هصحى منه
فضلت ماسكة في دراعه
دراع الحلم .. :$ :$
و حاسة اني لو سبته هيطير ..
كنت حاسة بأمان غير عادي
و حنان و طيبة و نعومة محستهمش قبل كدة
غير في حضن امي .. بس لقتها فيه

لون ابيض
و صفاء
وراحة نفسية .. فعلا مش موجودة
غير في الاحلام
:$ :$ :$ :$

دموع السعادة
مختبرتهاش كتير في حياتي
كانت مرة واحد
و في الحلم دا
او بمعنى اصح
بعد الحلم دا
كانت تاني مرة
احساس بجد ميتوصفش
و الكلام ميوفيهوش حقه

متركزوش في الحتة دي
بس المهم اني كنت مبسوطة اوي
اول مرة اعرف يعني ايه كلمة
عــــــــــيــــــــــــش اللحـــــــــــظة

و كانت احلى لحظة في حياتي
مع انها مش حقيقة
بس خلتني اسعد واحدة في الدنيا
و لحد دلوقتي مبسوطة اوي اوي بسببها
صحيح لما صحيت زعلت اني صحيت
و ان الحلم خلص
بس فرحت اوي بالحلم دا
لانه واحد من الاحلام الحلوة
اللي بيتعدوا في حياتي

عاوزة اقولكم انتوا كمان
لازم تعيشوا اللحظة الحلوة
لما تلاقوها امسكوها و مستيبوهاش
طولوا فيها على قد ما تقدروا
لو تقدروا تخلوها ساعات .. ايام .. شهور او سنين
ياريت .. يبقى حلو اوي
لانكم لو سبتوها تعدي و تمر مرور الكرام
او خليتوا الحزن يدخلها
او الشك يسيطر عليها
صدقوني هتندموا اوي اوي اوي اوي
من هنا للسنة الجاية

انا عشت عمر في الحلم دا
عمر بتمنى اعيشه في الواقع
و لو محصلش مش هزعل
لان حلمي دا
هيديني الطاقة لاخر عمري
هيفضل الحاجة اللي مخلياني اصبر
والامل اللي هينور الايام الجاية بالنسبة لي
انا عارفة انه كتير منكم هيقول ايه دا؟؟
دا حيا الله حلم
بس بالنسبة لي
هو مش مجرد حلم
لاني لقيت سعادتي فيه
و عندي حاجة كدة بتقولي
انه هيتحقق



انا كأبتكم كتير قبل كدة بتخاريفي
و لما جات الفرصة اللي فرحت فيها
قلت افرحكم معايا

وآدي جرعة التفاؤل للناس اللي كانت طلباها
علشــان محدش يزعل مني
:D :D

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق