الجمعة، 18 فبراير 2011

انا من جيل الثورة


انا عمري ما تخيلت انو هييجي عليا يوم واقول
انا من جيل الثورة ...
معقول اللي حصل دا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هي دي مصر بجد اللي حصل فيها كدة ؟؟
هو دا الشباب المصري بجد اللي عمل كدة ؟؟
شباب النت هو اللي قام و هز الدنيا كدة !!
شبابنا ,, شباب بلدي ...
اخيرا لقتهم بيتحركوا يا مصر ..
بيصرخوا بأسمك و بينادوا عليكي ...
دول بيحبوكي اوي .. اوي ..
شفتي عملوا علشانك ايه ,, لاء والاحلى انهم مخافوش من حد ..
انا مش قادرة اعزيكي في ولادك اللي استشهدوا ,, دول ضحوا بارواحهم علشانك ..
علشان بيحبوكي اوي ,, و عاوزين مستقبلك يبقى احسن ..
ضحوا بدمهم وهما فرحانين ,, علشان عارفين و متأكدين انك هتبقي احسن ..
متزعليش يا حبيبتي ...
دول في الجنة ,, ولادك دلوقتي في الجنة ..
بيبصوا عليكي من فوق و بيقولولك بنحبك اوي ..
بيقولوا الله اكبر و فرحانين بالنصر ..
ولسه ,, و لسه ان شاء الله اللي جاي احسن و احسن ..
كل ولادك بيقولولك آسفين ,, آسفين اننا فضلنا ساكتين كل الوقت دا ..
احنا كنا بنحلم بس ,, و دلوقتي اخيراً بدأنا نحقق الحلم دا ...
و هنفضل نحلم و نحلم ونحلم ,, و ان شاء الله هنحققه يا حبيبتي ..
مهما حاولوا يضللونا ,, و شوية يستعطفونا ,, مش هنرجع عن قرارنا بأرجاع كرامتك وحريتك ..
هما قاولوا على فلان خاين ,, او قاولوا على فلانة بتضللنا ...
احنا ماشيين على هدى الله و هداكي ..
انتي وبس اللي هنموت علشانها ,, لانك امنا ,, وحبيبتنا , لانك مصرنا مش مصرهم هما ..
وهقولك ايه بس مش لاقيه كلام .. بحبك اوي و فخورة بيكي و بان العالم بيشهد بولادك و بيحلف بيهم و بشجاعتهم ..
من النهاردة و كل يوم ,, انتي الفرحة ,, انتي النور ....
هنحقق احلامنا ,, بس احنا نحلم ,, و منخافش من الاحلام ...
بحبك يا مصر ..

هناك 4 تعليقات:

  1. انا م البلد دىىىىىىىى انا م البلد دىىىىىىى بلد ابويا و جد جدى بلد ابويااا و لادى بعدى
    ضيفى عليه بقى انا من الثورة دى :))) هاهاهاهاهها
    خلين نحلم اننا ننضف الباقى و بعدين نشطح و نحلم بالنووى على طول كده
    ماهو ببلاش :)

    ردحذف
  2. وهي الاحلام بفلوس ,, دي ببلاش
    خلينا نحلم نوصل للقمر حتى و نرفع هناك علم مصر
    و هيحصل ان شاء الله

    ردحذف
  3. مؤثرة جدا
    أسلوب بسيط يلمس القلب
    نحياتي

    ردحذف
  4. انا فخور اني سيس لأن صوتي من اسقط الرئيس

    ردحذف